מועמדים לשירות צבאי המתמודדים עם מחלת האפילפסיה, ניצבים בפני אתגרים מורכבים. אפילפסיה עשויה להשפיע על הכשירות, ולפעמים נדרשות בדיקות רפואיות קפדניות ועמידה בקריטריונים מגבילים בנוגע לשיבוץ ביחידות שונות. למרות הקשיים, קיימות אפשרויות רבות לשיבוץ גם עבור חולים באפילפסיה, בהתאם לחומרת המחלה ולנסיבות האישיות. במקרים מסוימים, ניתן להשתבץ לתפקידים מנהליים, טכנולוגיים, תפקידי עורף ואפילו לתפקידים קרביים, המאפשרים תרומה למדינה תוך שמירה על הבריאות.
כך, גם אנשים המתמודדים עם אפילפסיה יכולים להרגיש חלק משמעותי ולממש את רצונם לתרום.
באופן כללי, אין זכויות מיוחדות לחיילים עם אפילפסיה. ההגבלות והפרופיל הצבאי נועדו למנוע נזק מן החולים ולמצות את היכולות והכישורים של כל מתגייס. ההגבלות יותאמו ע”י רופא היחידה ולאחר מכן ע”י הנוירולוג הצבאי.
אם אינכם יכולים להתגייס לצה”ל, ניתן לשקול אפשרות של התנדבות לצה”ל או במסגרת השירות הלאומי. למידע נוסף על השירות הלאומי (כיצד מתנדבים, אורך השירות, זכויות למתנדבים משוחררים וכו’) לחצו כאן.
אפשרויות שירות | פרופיל | מצב רפואי |
---|---|---|
יחידות מיוחדות וטיס | 97 | מספר שנים ללא התקפים וללא תרופות |
לוחם חי"ר | 82 | מספר שנים ללא התקפים וללא תרופות |
לוחם שריון ותותחנים | 72 | מספר שנים ללא התקפים וללא תרופות |
תומך לחימה | 64 | ללא התקפים ושנה בלי תרופות |
תפקידים עורפיים | 45 | ללא התקפים עם תרופות |
אי כשירות באופן זמני | 24 | עם התקפים (אם יגיע לאיזון במשך כשנה יוכל להתגייס) |
אינו כשיר לשרת באופן קבוע, יכול להתנדב (לא יחויב בטירונות) | 21 | לא מאוזן |
המוקד משמש כמרכז מידע ושירות רפואי של חיל הרפואה, המהווה נקודת ממשק לחיילי צה”ל לכל שירות ומידע רפואי לו הם נזקקים. מטרתו של המוקד להרחיב את תחומי המענה מעבר לקיים, להוסיף שירותי ייעוץ רפואי מקצועי, לרכז את כל המידע הרפואי הנדרש לחייל בחיוג אחד ובכתובת אחת, לשפר את השירות ולקצר את זמני ההמתנה ע”י שיפור טכנולוגי.
איך מגיעים למוקד?
המוקד זמין לשירותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה בטלפון 03-9489999/*6690 או בטלפון מטכ”לי 0333-9999. בשבת יטופלו פניות בעלות אופי רפואי דחוף בלבד. המוקד מיועד לחיילים, הורים, משפחות חיילים ונציגי חיילים.
כמו כן הוקם, על ידי חיל הרפואה מוקד פר”ח, מוקד הפניות של חיל הרפואה.
המוקד עומד לרשותכם ונותן מענה לפניות בנושא הרפואה (בין היתר תלונות ציבור ופניות בנושאי תחומי מדיניות ופעילות של חיל הרפואה). המוקד נותן מענה לחיילים בסדיר ובמילואים, הורים, בני משפחה, מפקדים, ועוד.
שעות פעילות המוקד הינן בימים א׳-ה׳ בשעות 8:00-17:00.
ניתן לפנות גם במייל שכתובתו – [email protected] או בפקס דרך המספר – 076-5399691
מומלץ לפנות בכתב במייל.
מידע טכני ועזרים
מידע שימושי
2025 © כל הזכויות שמורות לעמותת איל – אגודה ישראלית לאפילפסיה | תנאי שימוש | מדיניות פרטיות